WAT KAN B-OUTSTANDING VOOR U BETEKENEN?

Heeft u een uitdaging op het gebied van ondernemerschap, innovatie of retail waarbij u de frisse blik van een student kunt gebruiken? B-Outstanding helpt u graag met het maken van de perfecte match! Maar ook met activiteiten op het raakvlak werkveld en onderwijs.

HOE WERKT HET MATCHEN?

Plaats uw vacature

Registreer bij stages & vacatures gratis en eenvoudig uw bedrijf. Nadat u eenmalig uw account heeft aangemeld, kunt u voortaan inloggen en zelf  uw vacature plaatsen en beheren .

Wij publiceren uw vacature

Na een korte screening ziet u hier uw vacature terug.

Wij delen uw vacature

Wij delen uw vacature face-to-face, via social media en e-mail met onze studenten.

Zoek, ontmoet en spreek

Wanneer u ingelogd bent, kunt u bij studentportfolio’s naar interessante cv’s zoeken. Ook kunt u onze studenten ontmoeten en spreken tijdens activiteiten zoals het Career Event.

Bericht van de kandidaat

Als de student of alumnus de door u geplaatste vacature interessant vindt, neemt hij/zij zelf contact met u op om samen te kijken of er een match is.

Gefeliciteerd!

Gefeliciteerd met de gevonden kandidaat! Vergeet niet uw vacature te markeren als vervuld.

WAT ZIJN DE MOGELIJKHEDEN?

Innovatieopdracht

Gedurende de laatste twee blokken van het tweede schooljaar, dus vanaf eind januari, voeren studenten Business Innovation een innovatieopdracht uit voor een bedrijf naar keuze. Gedurende deze 18 weken zijn zij 1 dag per week bij het bedrijf zelf aan het werk.

De differentiatiethema’s zijn Robotica, Big data, Biobased economy, Social design, Social branding en Social Business. Het achterliggende doel van deze stage is om de studenten kennis te laten maken met de dagelijkse activiteiten binnen het bedrijfsleven en hen nog beter voor te bereiden op de arbeidsmarkt en op hun derdejaars meewerkstage.

Voor een goede en concrete innovatieopdracht is het van belang vooraf concreet te zijn over de markt / doelgroep waarvoor een innovatie gewenst is. Dit geeft ook inzicht in de criteria en voorwaarden waar het uiteindelijke concept aan moet voldoen. Het is dus een leidraad door je gehele innovatiecyclus heen en een stip aan de horizon wat de globale richting is die de student, samen met u als bedrijf, nastreeft. Als de focus voor innovatie en de beoordelingscriteria in overleg tussen student en bedrijf zijn bepaald, dan is het formuleren van de innovatieopdracht geen grote opgave meer. Van Wulfen geeft in het boek ‘Nieuwe Producten Bedenken’ uit 2012 hier een mooi inzicht in.

HOE DAN?!
De student behoort de volgende 6 vragen ten aanzien van het project te beantwoorden:

– Waarom (wat is de aanleiding en het doel van de opdracht)?
– Wie (wie zijn de belanghebbenden rondom de opdracht)?
– Waar (wat zijn distributiekanalen, landen, regio’s)?
– Wat (disruptief, evolutionair, revolutionair of incrementele innovatie)?
– Wanneer (wat is het beoogde implementatiemoment per fase)?
– Welke (wat zijn criteria waar de innovatie aan moet voldoen / wordt afgetoetst)?

Het doel van het formuleren van een innovatieopdracht is om voor u als opdrachtgever en voor de student zelf het doel, de richting en de verwachte resultaten te concretiseren. Zorg ervoor dat bovenstaande vragen in overleg zijn beantwoord.

Stage

In het derde jaar lopen al onze studenten een halfjaar stage, in het binnen- of buitenland. Dit kan zowel bij een MKB-bedrijf  als bij een multinational. Een derdejaars meewerkstage bestaat uit twee onderdelen: de student voert een onderzoek uit op operationeel/tactisch niveau en werkt mee aan de dagelijkse activiteiten binnen het stagebedrijf.

Afstudeeropdracht

De eindfase van de opleiding sluit de student af met een afstudeeropdracht. Dit doet de student door 20 weken lang een onderzoek uit te voeren (de student voert hierbij geen meewerkactiviteiten uit). De afstudeeropdracht is de ultieme ‘proeve van bekwaamheid’: de student moet door het uitvoeren van de opdracht kunnen aantonen dat hij/zij beschikt over de vereiste competenties (kennis, vaardigheden en houding), behorend bij het beroepsprofiel, binnen een complex vraagstuk.

Voor de studenten bestaat de afstudeeropdracht altijd uit de componenten onderzoek, strategisch plan en implementatie. Dit kan bijvoorbeeld in de vorm van een ondernemingsplan, innovatieplan, strategisch marketingplan, exportplan, verkoopplan,  overnameplan marketingcommunicatieplan of een ander commercieel vraagstuk. Zij kunnen ook als een ware ondernemer afstuderen bij hun eigen onderneming.

Meer over de verschillen tussen de opleidingen vindt u hieronder.

Baan of bijbaan

Om in de toekomst winstgevend te blijven moet een bedrijf marktkansen pakken en gedreven medewerkers aantrekken, die ideeën omzetten in resultaten. Om duurzame groei voor bedrijven te realiseren is commercieel inzicht en ondernemerschap op de werkvloer nodig. Onze (afgestudeerde) studenten beschikken over deze commerciële houding.

Onze studenten zijn breed opgeleid na het behalen van hun diploma. De studenten zijn klaargestoomd voor een carrière in de marketing, sales of ondernemerschap. De (oud-)student heeft een scherpe blik op de toekomst met oog voor de veranderende vraag vanuit de markt ontwikkeld.

AANKOMENDE ACTIVITEITEN

Aankomende Evenementen

Hbo-studenten voor u aan de slag met een SDG innovatie?!

De opleiding Business Innovation van Avans Hogeschool organiseert van 28 januari t/m begin juni 2019 Innovatie Challenges voor 3e jaars studenten rondom de Sustainable Development Goals (SDGs). Gaan de studenten ook voor u aan de slag?

Meer weten »
Avans Hogeschool, Onderwijsboulevard 215
's-Hertogenbosch, Noord-Brabant 5223 DE Nederland
+ Google Maps
Gratis

ONZE OPLEIDINGEN

 Business Innovation

Voltijd

Binnen de opleiding Business Innovation leren studenten op systematische wijze duurzame waarde te creëren door innovatie. Ze onderzoeken trends en ontwikkelingen. En vertalen deze naar nieuwe producten, diensten, markten en verdienenmodellen. Kenmerkend is de combinatie van creativiteit en ondernemerschap. Hiermee gaan zij al tijdens de opleiding complexe vraagstukken uit de praktijk te lijf. Business Innovation is de eerste hbo-opleiding in Nederland die zich richt op vernieuwend ondernemen en is ook dit jaar weer door HBO-Keuzegids uitgeroepen tot topopleiding.

Kiezen voor een student Business Innovation betekent kiezen voor iemand met ondernemingszin en een neus voor succes.  Iemand die het marktgerichte innovatieproces van begin tot het eind beheerst.  Een creatieveling die snel schakelt van denken naar doen.  Studenten Business Innovation leren hoe zij de toekomstige uitdagingen van uw bedrijf met behulp van innovatie duurzaam kunnen oplossen. Door deze kwaliteiten zijn zij in staat zowel het management als de doelgroep te overtuigen.

Ondernemerschap & Retail Management

Voltijd

Binnen de voltijd opleiding Ondernemerschap & Retail Management staat managen en ondernemen in een dynamische (retail)omgeving centraal. Studenten onderzoeken en realiseren samen met het bedrijfsleven innovatieve mogelijkheden om toekomstgericht en duurzaam te ondernemen. Zij leren over consumentengedrag, retailmarketing, bedrijfsvoering, leidinggeven en nieuwe ontwikkelingen. En hoe je inspeelt op trends in online marketing of e-commerce. Niet voor niets is de opleiding gecertificeerd als e-Academy.

Kiezen voor een ORM-student betekent kiezen voor iemand met ideeën, doorzettingsvermogen en lef. Iemand die alle aspecten van de klantreis kent en altijd op zoek is naar nieuwe kansen en zijn ogen en oren openhoudt. Een probleemoplosser die snel schakelt van denken naar doen. Door deze kwaliteiten ontwikkelen ORM-studenten vernieuwende producten, diensten en verdienmodellen voor het bedrijfsleven.

Ondernemerschap & Retail Management

Ad duaal

Binnen de duale opleiding Ondernemerschap & Retail Management staat doorgroeien vanuit een bestaande (leidinggevende) functie in de retail centraal. Werkgever, werknemer en onderwijs sluiten samen een onderwijsarbeidsovereenkomst en werken nauw samen aan de ontwikkeling van uw medewerker/de duale student. Eén dag per week is er een vaste lesdag. Leidinggeven, Human Resource management, Category management, Communicatie en aandacht voor het bouwen van teams zijn speerpunten in deze opleiding.

Kiezen voor een duale opleiding voor uw medewerker betekent dat u een ‘senior’ professional terug krijgt. Iemand met oog voor zijn of haar omgeving, die weet dat je alleen sámen verder kan komen. Iemand die extra bagage heeft gekregen. Niet alleen op het gebied van persoonlijke ontwikkeling, maar ook over hoe je de ideale klantreis -on & offline- het beste in kan richten. Iemand waar mensen in uw organisatie graag voor willen werken

DEEL NIEUWS EN VERHALEN ONLINE

Meer berichten

©2018 B-Outstanding - alle rechten voorbehouden

Log in with your credentials

Forgot your details?