WAT KAN B-OUTSTANDING VOOR JE BETEKENEN?

Studeer jij Business Innovation of Ondernemerschap & Retail Management aan Avans Hogeschool? Ben jij op zoek naar een uitdagende meewerkstage, afstudeeropdracht of misschien zelfs naar een leuke (bij)baan? Bij B-Outstanding ben je aan het juiste adres voor het maken van de perfecte match! Maar ook om te zien welke activiteiten studenten samen met het werkveld ondernemen.

HOE WERKT HET MATCHEN?

Vind de vacature die bij jou past!

Kijk op stages & vacatures om de stage- of afstudeeropdracht te vinden die bij jou past. Of misschien een leuke (bij)baan.

Solliciteer direct

Met slechts één klik kom jij meteen in contact met het bedrijf dat jou aanspreekt

Laat bedrijven jou vinden!

Draai de rollen om. Registreer gratis je account, zodat je voortaan kunt inloggen en je portfolio met cv plaatsen en beheren  op B-Outstanding. Laat bedrijven met jou contact opnemen.

Persoonlijk contact

Ontmoet en ga in gesprek met bedrijven. Bijvoorbeeld tijdens gezamenlijke activiteiten zoals het Career Event.

Sollicitatietips

Tips voor het opstellen van je cv, sollicitatiebrief of je LinkedIn-profiel? Je vindt ze hieronder

Match

Je neemt contact op met het bedrijf en samen kijk je of er een match is

Et voilà, je hebt de opdracht die bij je past.

TIPS

Je cv plaatsen op B-Outstanding

B-Outstanding is het ideale platform voor het vinden van een interessante meewerkstage, afstudeeropdracht of je nieuwe (bij)baan!

Je kunt zelf actief op zoek gaan naar geschikte vacatures, maar je kunt ook je portfolio plaatsen op ons platform. Hierdoor kunnen bedrijven ook contact opnemen met jou; dit vergroot je kansen op het maken van de juiste match.

Dit doe je door je bij stages & vacatures in de menubalk te registreren als kandidaat en vervolgens te kiezen voor “plaats portfolio”. Na het invullen van de verplichte velden, is het aan te raden om onderaan de pagina ook je eigen cv te uploaden. Hierdoor kun je je profiel verder personaliseren.

Zodra je bent ingelogd, kun je onder het kopje “kandidaten” als voorbeeld enkele cv’s van andere studenten inzien.

Tips voor het opstellen van je cv

Allereerst is een van de grootste fouten die bij een cv wordt gemaakt, de schrijfwijze. De afkorting van curriculum vitae schrijf je met kleine letters, zonder punten ertussen.

Het doel van een cv is om een potentiële werkgever in één oogopslag te laten zien welke kennis, kunde en vaardigheden je bezit. Vaak dient je cv voor een werkgever als beslissende factor om te bepalen of ze jou wel of niet uitnodigen voor een gesprek. Klik hier voor een aantal voorbeeld cv’s.

Klik hier voor een uitgebreid overzicht van waar het cv uit bestaat.

Tips voor je sollicitatiebrief

In principe is je sollicitatiebrief je eerste kennismaking met je potentiële werkgever. Het is dan ook de bedoeling om jezelf middels deze brief te verkopen aan de potentiële werkgever. Zorg dat je kort en bondig bent. Een sollicitatiebrief mag beslist niet langer dan twee A4’tjes zijn. Lees allereerst de vacaturetekst grondig door. Noteer hierbij de belangrijkste functie-eisen en zorg dat je deze terug laat komen in je brief. Wees zo enthousiast en overtuigend mogelijk.

Waar bestaat je brief uit?

De indeling van een sollicitatiebrief is in principe altijd als volgt:

  1. Adresgegevens afzender. Verstuur je je brief via de mail? Voeg dan ook je e-mailadres toe onder je adresgegevens.
  2. Adresgegevens van de ontvanger.
  3. Plaatsnaam en datum van schrijven. Let op dat je na de plaatsnaam een komma plaatst.
  4. Direct hieronder plaats je de onderwerpregel, bijvoorbeeld: “Betreft: vacature Docent Marketing” (hier hoeft geen punt achter).
  5. Aanhef. Gebruik altijd “Geachte heer …” of “Geachte mevrouw …” gevolgd door de achternaam. Voornamen of voorletters laat je hierbij achterwege.
  6. Vermeld in de eerste alinea waar je de vacature gezien hebt.
  7. Ga verder met de kern van je tekst waarin je bondig aangeeft waarom jouw profiel past bij de vacature.
  8. Afsluiting. Sluit je brief af met een zin zoals: “Graag licht ik mijn motivatie verder toe in een persoonlijk gesprek”.
  9. Je naam en handtekening.
  10. Verwijzing naar bijlagen of eventueel referenties.

De kerntekst is het belangrijkste onderdeel van je sollicitatiebrief. Hierin beargimenteer je namelijk waarom je potentiële werkgever uitgerekend jou moet uitnodigen op gesprek.

Een goede manier om jezelf te presenteren is via de AIDA-methode: Attention (aandacht kweken om op te vallen), Interest (interesse wekken door je onderscheidende eigenschappen te benoemen), Desire (verlangen opwekken: “what’s in it for me” duidelijk maken voor het bedrijf), en tenslotte Action (een pakkende, afsluitende zin).

Het is van belang om in je brief een match te maken tussen aan de ene kant je eigen ervaring, motivatie en profiel en aan de andere kant de gevraagde ervaring, motivatie en profiel uit de vacaturetekst. Benoem dus enkel de zaken die relevant zijn.

Tips voor je LinkedIn-profiel

LinkedIn is een zakelijk sociaal netwerk waarop je jezelf kunt profileren en waarmee je je netwerk kunt uitbreiden. Hierdoor maakt het niet uit of je relaties van baan wisselen of hun contactgegevens wijzigen, je blijft verbonden met je (oud)collega’s en (oud)studiegenoten. Tevens kun je belangrijke ontwikkelingen volgen van je relaties en van bedrijven die je interessant vindt.

Hoe zorg je dat je LinkedIn-profiel professioneler overkomt?

Zorg voor een professionele foto. Dit is dus geen gezellige foto op een feestje, op vakantie, met je hond of met je kinderen. Houd het zakelijk, hiermee straal je namelijk vertrouwen uit. Uit onderzoek blijkt zelfs dat je als man zijnde meer kans maakt om uitgenodigd te worden wanneer je een baardje hebt op je foto en als vrouw zijnde wanneer je een bril draagt.

Het komt een stuk professioneler over wanneer je de standaard LinkedIn URL aanpast in een persoonlijke URL, voordelen:

  • Je bent makkelijker te vinden via zoekmachines
  • Het staat een stuk zakelijker om je persoonlijke LinkedIn-URL te communiceren in je cv of op je visitekaartje

Lees hier hoe je jouw persoonlijke URL kunt aanpassen.

Je kunt jezelf het best profileren door uit te blinken middels je samenvatting. Omschrijf hier wie jij bent, wat jij je potentiële werkgever te bieden hebt en waar jij nou enthousiast van wordt. Probeer dit niet te uitgebreid te beschrijven, anders wordt het niet gelezen.

Klik hier voor meer handige tips om een succesvoller LinkedIn profiel te creëren.

AANKOMENDE ACTIVITEITEN

Aankomende Evenementen

Hbo-studenten voor u aan de slag met een SDG innovatie?!

De opleiding Business Innovation van Avans Hogeschool organiseert van 28 januari t/m begin juni 2019 Innovatie Challenges voor 3e jaars studenten rondom de Sustainable Development Goals (SDGs). Gaan de studenten ook voor u aan de slag?

Meer weten »
Avans Hogeschool, Onderwijsboulevard 215
's-Hertogenbosch, Noord-Brabant 5223 DE Nederland
+ Google Maps
Gratis

DEEL NIEUWS EN VERHALEN ONLINE

 

 

 

 

©2018 B-Outstanding - alle rechten voorbehouden

Log in with your credentials

Forgot your details?